idakverkild

Hei du, du som har gitt opp - her er noen tips!

  • Publisert: 16.03.2017, 22:26
  • Kategori: Trening
  • Hvor mange har vel ikke hatt som nyttårsforsett å bli både sterk og sprek, men så går det 14 dager og resten av året er du kun et støttemedlem til treningssenteret? Jeg tillater meg å påstå at det ikke er kun jeg som har gått i den fella! Hva er trikset til treningsgudene har jeg tenkt mange ganger. Nå skal jeg fortelle deg hvordan du kan nå dine mål på treningssenteret - enten det er å bli den nye Funkygine, eller rett og slett redde helsa di. 

    Nr. 1 ♥ Finn din treningsvei! 
    Hey - tenk deg om! Hva er det du liker å gjøre? Du drar vel ikke på kino for så å se på en sjanger du ikke liker? Nei, sånn er det med trening også. Ikke dra på trening for å trene Crossfit fordi "alle andre" gjør det. Ikke dra på trening for å løpe som en tulling på 3D mølla om du ikke liker løping. Finn ut hvilken treningsform du liker, hva du trives med og hva du føler deg komfortabel med. Dette vil gjøre treningen morsom, og det er viktig at du liker det du holder på med, også på trening. 



    Nr. 2 ♥ Ikke sammenligne deg med andre
    Det er det dummeste du gjør. Da vil du miste motivasjonen med en gang, jeg lover deg - har prøvd det selv. Han som løper på nivå 14 på 3D mølla har mest sannsynlig trent i over lengre tid. Hun som ser ut som dronninga av squats, har helt sikkert hatt mange svette treningstimer for å komme der hun er nå. Ta deg tid, og start fra scratch. Gi kroppen din en sjanse, og gi den tid. Husk, du er ikke Suzanne Svanevik fordi du har satt foten innenfor et treningssenter for 2. gang. Start med lett løping, og start med lette vekter. Tilvenning er en viktig fase. Ikke bry deg om de andre på sentret, det er viktig å ha fult fokus på sin egen treningsøkt når man er der.



    Nr. 3 ♥ Gi deg selv ros 
    Denne synes jeg er kjempeviktig, i hvert fall for min egen del. Etter den første uka, hvordan synes du det har gått? Gi deg ros for at du i det hele tatt har kommet deg på treningssenteret istedet for å ligget på sofaen. Kanskje har du imponert deg selv ved å løpe litt fortere enn du trodde du skulle klare, eller kanskje lærte du en ny øvelse på styrkefronten? Alt nytt er fremgang, og fremgang er drivkraften i det hele. Neste uke er kanskje intervallene du startet med "barneskirenn" og du kan øke på farten. Etter noen uker/måneder vil du muligens også se forskjell på kroppen. Men husk, man er selv sin verste kritiker. Du ser ikke muligens selv den store forskjellen, men kjør på og du vil nå dine mål! Ikke gi opp, vær så snill a. 


     

  • Publisert: 16.03.2017, 22:26
  • Kategori: Trening
  • 2 kommentarer
  • 2 kommentarer

    Cathrine

    17.03.2017 kl.12:06

    Du er så flink :)

    Silje Romundset Karlsvik

    18.03.2017 kl.13:24

    Flotte punkter! Så så enig :D

    Og for noen råe bilder!

    Skriv en ny kommentar

    hits